صاف نشدن مو بعد از کراتینه

یکی از بهترین روش‌های درمان، احیا و بهبود موها، کراتینه مو به‌شمار می‌رود. با پیشرفت تکنولوژی و افزایش استفاده از رنگ موهای مختلف، نیاز به کراتینه مو بیش‌ از پیش احساس می‌شود. البته توجه داشته باشید که کراتینه موضوع ساده‌ای نبوده و باید با نهایت توجه و دقت انجام گیرد. رسیدگی به مو و مراقبت از آن باید بعد از انجام کراتین و به‌منظور طولانی‌تر شدن ماندگاری آن انجام گیرد. در غیر این صورت کراتین موی شما نتیجه مطلوبی نخواهد داشت. عدم دقت و تجربه کافی در اجرای کراتینه ، باعث آسیب‌های متعدد به موهای شما شده و درنتیجه با انجام کراتین صاف نمی‌شوند. اگر قصد دارید از دیگر علل صاف نشدن موها پس انجام کراتین مطلع شوید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

دلایل صاف نشدن موها بعد از انجام کراتینه

اگر شما نیز قصد انجام کراتینه را دارید، یکی از مشکلاتی که ممکن است با آن روبرو شوید، صاف نشدن موها بعد از انجام کراتینه است. علت صاف نشدن موها پس از انجام کراتینه به دلایل مختلفی بستگی دارد. در ادامه قصد داریم به بررسی برخی از علل صاف نشدن موها بعد از انجام کراتینه بپردازیم.

·       استفاده از سشوار و ابزارهای حرارتی

کراتینه کردن مو باعث صافی و لختی موهای شما می‌شود. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم پس‌ از انجام کراتینه از سشوار و دیگر ابزارهای حرارتی مو استفاده نکنید. استفاده زیاد از ابزارهای حرارتی مو می‌تواند یکی از علل اصلی صاف نشدن مو بعد از انجام کراتینه باشد.

·       استفاده از شامپو اشتباه

اگر پس‌ از انجام کراتینه از شامپو نامناسبی برای شستن موهای خود استفاده کنید، موها دوباره وز خواهند شد. توصیه می‌شود پس‌ از انجام کراتین از شامپوهای حاوی سولفات و سدیم کلراید استفاده نشود؛ چراکه این مواد کراتین را از بین می‌برند و موهای شما را وز و خشک می‌کنند که درنتیجه شرایط مو به وضعیت پیش‌ از انجام کراتینه بازمی‌گردد.

·       تعریق بیش‌ از اندازه

اگر از آن دسته افرادی هستید که بیش‌ از اندازه عرق می‌کنید، باید بدانید که عرق پس‌ از خشک شدن مقداری نمک از خود باقی می‌گذارد که این ماده برای موی کراتینه شده بسیار مضر است. بنابراین اگر به‌صورت مرتب ورزش می‌کنید، ممکن است به‌مرور با از بین رفتن کراتین موها روبه‌رو شوید.

·       شستشوی زیاد مو

از جمله دلایل صاف نشدن مو بعد از انجام کراتینه، شستن بیش‌ ازحد موها است. هرچه بیشتر موهای خود را در معرض آب قرار دهید، کراتین مو سریع‌تر از بین می‌رود. شستن موها با آب داغ نیز کراتین روی مو را آب می‌کند و موها را در معرض وز شدن قرار می‌دهد. پیشنهاد می‌شود پس‌ از شست‌وشو موهای خود آن‌ها را با آب سرد آبکشی کنید.

بهبود وز شدن موها پس از انجام کراتین

حال که نسبت‌ به علل صاف نشدن موها پس‌ از انجام کراتین آگاه شدید، بهتر است از بهبود وز شدن موها پس‌ از کراتین نیز اطلاعات لازم را کسب کنید. در ادامه قصد داریم برخی روش‌ها را به‌منظور بهبود وز شدن موها پس‌ از انجام کراتین بررسی کنیم.

صاف نشدن مو بعد از کراتینه

·       روبالشی ابریشمی

پارچه ابریشم مانند دیگر پارچه‌ها موهای شما را نمی‌کشد. درنتیجه موها برای مدت طولانی‌تری صاف و براقیت خود را حفظ می‌کنند. بنابراین پیشنهاد می‌شود به‌منظور افزایش بهره‌وری از کراتین، یک روبالشی ابریشمی مناسب تهیه و استفاده کنید.

·       روغن آرگان

یکی از مهم‌ترین اقدامات پس‌ از درمان کراتینه، تهیه سرمی است که حاوی روغن آرگان باشد. با استفاده از این سرم می‌توانید موهای خود را به بهترین شکل ممکن صاف و براق نگه دارید. روغن آرگان موها را آب‌بندی کرده و از موخوره و دیگر مشکلات مو جلوگیری می‌کند.

·       ماسک‌ های نرم‌ کننده و حالت‌ دهنده

ماسک‌های نرم‌کننده و حالت‌دهنده باعث آب‌رسانی و تامین مواد مغذی مو می‌شوند. به‌منظور حفظ کراتینه مو هفته‌ای یه بار از این ماسک‌ها استفاده کنید. ماسک نرم‌کننده حاوی موادی است که به بهبود وز شدن موها پس‌ از انجام کراتین کمک می‌کند. ماسک‌های نرم‌کننده و حالت‌دهنده تعادلی را میان رطوبت و پروتئین برقرار می‌کنند که درنتیجه باعث کاهش وز شدن و افزایش صافی و براقیت مو خواهند شد.

·       شامپو بدون سولفات

شامپوهای سولفات‌دار باعث خشکی و خشن شدن موها می‌شوند و درنتیجه کراتین مو را از بین خواهند برد. همین امر باعث وز و صاف نشدن موها پس‌ از انجام کراتین خواهد شد؛ اما استفاده از شامپو بدون سولفات باعث بهبود وز شدن موها می‌شود. شامپوهای بدون سولفات حاوی روغن آرگان، مواد مغذی مورد نیاز مو را تامین کرده و موهای شما را ابریشمی و خوش‌ حالت می‌کنند. همچنین باعث تقویت موهای وز و حفظ بیشتر کراتینه مو خواهند شد.

نکات مهم انجام کراتینه مو

صافی موها با استفاده از کراتین درمانی یک روش نیمه دائمی برای بهبود وضعیت موها به شمار می‌رود. فراموش نکنید که اگر تمام نکات ذکر شده توسط متخصصی را پس‌ از انجام کراتینه رعایت کنید، باز هم پس‌ از مدتی کراتینه مو از بین می‌رود؛ اما عدم رعایت دستورالعمل‌های لازم باعث می‌شود که زودتر از حد انتظار کراتینه مو از بین برود. پیشنهاد می‌شود به‌منظور طولانی‌تر شدن زمان و حفظ کراتینه مو از محصولات مراقبتی ملایم و مناسب جنس موها استفاده کنید. همچنین از استفاده از محصولات حرارتی مانند اتو یا سشوار مو خودداری کنید. رعایت این اقدامات باعث افزایش ماندگاری و حفظ صافی مو خواهد شد.

نحوه شست و شو موها پس از انجام کراتینه

نحوه شستشو موها قبل و بعد از انجام کراتینه کاملا متفاوت است. بهره‌گیری از شامپو مناسب پس‌ از کراتینه کردن مو در پایداری و صافی مو تاثیر زیادی دارد. فراموش نکنید که شستشو موهای کراتین شده با استفاده از شامپوهای بدون سولفات باعث حفظ و افزایش دوام کراتین مو می‌شود. استفاده بیش‌ از اندازه از استخر و شستشو با آب شور و دارای کلر، باعث آسیب جدی به کراتینه موها خواهد شد. بنابراین پیشنهاد می‌شود از دستگاه‌های تصفیه آب که کلر آب را می‌گیرند، استفاده نمایید. استخرها نیز با توجه به استفاده زیاد از کلر، کراتینه مو را از بین می‌برند. بنابراین پیشنهاد می‌شود از نرم‌کننده مناسب استفاده کنید تا تاثیر کلر آب استخر به حداقل خود برسد.

روش سشوار کشیدن موها پس از انجام کراتینه

یکی از موضوعات مهم پس‌ از انجام کراتینه، پرهیز از سشوار کشیدن موها است. افرادی که به انجام کراتینه مو پرداخته‌اند، تا جای ممکن باید از سشوار کشیدن دوری کنند. یکی از علل صاف نشدن موها پس‌ از کراتینه، استفاده از سشوار و ابزارهای حرارتی مو است. حرارت سشوار باعث آب شدن کراتین روی موها شده و درنتیجه موها صافی خود را از دست می‌دهند؛

اما اگر قصد دارید از سشوار روی موهای کراتین شده خود استفاده کنید باید به نکاتی توجه داشته باشید. برای سشوار کشیدن روی موهای کراتین شده باید ابتدا از یک روغن استفاده کنید. حرارت، موهای کراتین شده را خشک می‌کند. بنابراین پیش‌ از سشوار کشیدن باید از روغن موی مناسب استفاده نمایید. با انجام این کار آسیب کمتری به موهای شما وارد می‌شود. پس‌ از استفاده از سشوار نیز باید به موهای خود مقدار کافی روغن بزنید. فراموش نکنید که هر چه درجه حرارت سشوار بالاتر باشد، احتمال آسیب دیدن موهای شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد. بنابراین از درجه حرارت کمتری برای سشوار کشیدن استفاده کنید.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی برخی از دلایل صاف نشدن موها پس‌ از انجام کراتینه پرداختیم. بهتر است بدانید که به‌راحتی می‌توانید با رعایت مراقبت‌ها و توصیه‌های ذکرشده توسط متخصصین، طول عمر کراتینه موهای خود را افزایش دهید. کراتینه مو علاوه‌بر زیبایی، نقش درمانی نیز برای موهای آسیب‌دیده دارد. بنابراین با استفاده از این روش درمانی می‌توانید سطح سلامت موهای خود را افزایش دهید و به موهای خود ظاهری زیباتر و براق‌تر ببخشید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *