موی اصلاح شده

شاید شنیده باشید که پروتئین تراپی چیست و چه مزایایی برای موها‌ی‌ شما دارد. اگر تا به حال به چنین درمان‌هایی فکر کرده‌اید، بدانید که تنها نیستید. آگاهی از این موضوع که آیا موهای شما نیاز به دریافت پروتئین دارد یا خیر، اتفاق مهمی است. چرا که پروتئین تراپی یکی از بهترین روش‌ها برای تقویت موهاست. به همین دلیل تصمیم گرفتیم این پست را با اطلاعاتی مهم در این باره منتشر کنیم. تجربه و تحقیقات ما در مرکز ریباندینگ آزاده نشان از علائم هشداردهنده‌ای داده است. نشانه‌هایی‌ که با در نظر داشتن آن‌ها می‌توان دریافت که آیا نیاز به انجام درمان‌های مبتنی بر پروتئین و کراتین داریم یا خیر. ببینیم علائم نیاز ما پروتئین تراپی چیست؟

نشانه‌های نیاز موها به پروتئین تراپی چیست؟

می‌دانیم که پروتئین تراپی، روش‌های مختلفی دارد. اما قبل از اینکه به دنبال یافتن مناسب‌ترین روش درمانی باشید، باید از خود بپرسید که: «آیا اصلاً موهای من به پروتئین تراپی نیاز دارند؟». این یک سؤال عالی برای شروع درمان است. چرا که دریافت پروتئین برای موها همیشه لازم نیست.

بسیاری از مردم گمان می‌کنند که داشتن موهای خشک نشان از نیاز آن‌ها به پروتئین بیشتر می‌دهد. با این حال، خشکی مو به تنهایی دلیل خوبی برای پی بردن به این موضوع نیست. اگر موهای شما خشک است، ابتدا یک نرم کنندۀ استاندارد و باکیفیت را امتحان کنید. ببینید با بازگرداندن رطوبت به موها، چه تغییری در آن حس می‌کنید. در صورتی که این کار مؤثر واقع نشد، گام بعدی در روند پروتئین درمانی را بردارید.

در ادامه 5 علامت مهم که نشان می‌دهد موهای شما به پروتئین تراپی نیاز دارد را عنوان کرده‌ایم.

موهای شما خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده‌اند

از دست رفتن خاصیت ارتجاعی موها، نشانۀ مهمی است. در واقع یکی از علائمی که نشان می‌دهد موها اندکی به پروتئین تراپی نیاز دارند همین است. برای پی بردن به این ویژگی می‌توانید ترفند کوچکی را امتحان کنید. یک تار کوچک از موهای خود را برداشته و به آرامی آن را بکشید. اگر تار مو بعد از کشیده شدن به حالت طبیعی خود برنگشت یا بدتر از آن شکسته شد، به احتمال زیاد برای درمان آن نیاز به پروتئین تراپی خواهید داشت.

 

ارتجاعی موی سر

 

موهای‌تان بر اثر رنگ آسیب دیده است

اگر موهای شما در معرض اکسیدان و رنگ‌های مو قرار گرفته است، احتمال آسیب دیدگی آن‌ها وجود دارد. معمولاً رنگ کردن موها باعث خشکی و آسیب رسیدن به ساختار موها می‌شود. در این حالت ممکن است نیاز به اعمال مقداری پروتئین به موها وجود داشته باشد. موهای رنگ شده بسیار متخلخل هستند و بیشتر از موهای طبیعی در معرض آسیب‌های محیطی قرار می‌گیرند. اگر می‌پرسید که کاربرد پروتئین تراپی چیست باید بگوییم که کمک به تقویت موهای رنگ شده است. درمان مبتنی بر پروتئین می‌تواند به حفظ تارهای موی سالم و قوی‌تر شدن آن‌ها کمک زیادی کند.

موها شکننده و دچار ریزش شده‌اند

از دست دادن 100 تار مو در روز، اتفاقی طبیعی است و زنگ خطری را به صدا در نمی‌آورد. اما ریزش بیش از حد می‌تواند نشانه‌ای از کمبود پروتئین باشد. به خصوص اگر موها به حالتی شکننده در آمده باشند، بیشتر علامت نیاز به دریافت پروتئین را ساطع می‌کنند. ریزش موها و شکننده شدن آن‌ها، یکی از علائم مهمی است که نیاز به تقویت شدن را اعلام می‌کنند. در این حالت، پروتئین تراپی یکی از گزینه‌های مناسب خواهد بود.

موها شُل و کدر شده‌اند

گاهی اوقات موها به حالتی کدر در می‌آیند. همچنین ممکن است از قوام و استقامت آن‌ها کاسته شود. این یکی از علائمی است که نشان از کاهش میزان پروتئین و کراتین در ساختار مو می‌دهد. پروتئین تراپی می‌تواند به احیای تارهای مو کمک کرده و باعث بازگرداندن قوام موها شود.

موها گره خورده و دچار موخوره شده‌اند

متخلخل شدن موها یکی از نشانه‌های کمبود پروتئین در آن‌هاست. اگر موهای شما دچار شکاف و پارگی شده و تارهایی آسیب‌پذیر پیدا کرده‌اند، احتمالاً نیاز به هیدراته کردن و دریافت پروتئین خواهند داشت. این نوع موها اغلب آب زیادی جذب می‌کنند. بنابراین گره خوردن و موخوره، تجربه‌ای آشنا در این میان است. درمان پروتئینی به موهای آسیب دیده کمک می‌کند تا مواد مغذی را دریافت کنند. اما منظور از متخلخل شدن موها چیست؟ یک آزمایش به این منظور وجود دارد. یکی از تارهای موی خود را در کاسه‌ای کم عمق از آب قرار دهید. اگر مو در آب فرو برود، نشان از متخلخل شدن آن می‌دهد.

راه اطمینان از نیاز به پروتئین تراپی چیست؟

اگر هنوز مطمئن نیستید که موهایتان نیاز به تقویت پروتئین دارند یا خیر، از مشاوران ما بپرسید. در صفحۀ تماس با ما می‌توانید راه‌های ارتباطی مختلف را پیدا کنید. همچنین می‌توانید از آرایشگران حرفه‌ای و متخصصین مو بپرسید. با این حال دریافت پروتئین، تصمیمی مهم و حیاتی است.

در صورتی که موهای شما نیاز به دریافت پروتئین نداشته باشد و اقدام به این کار کنید، تبعات زیادی برایتان خواهد داشت. به همین دلیل همواره به سالن‌هایی مراجعه کنید که از تکنیک، تخصص، تجربه و دانش آن مطمئن هستید. دریافت پروتئین در سالن‌های تخصصی، یک نقطۀ شروع عالی برای کسانی است که می‌خواهند با دریافت پروتئین، موهای خود را تقویت کننند.

با دریافت توصیه به پروتئین تراپی از جانب یک متخصص، اعتماد و جرأت بیشتری به انجام آن پیدا خواهید کرد. گاهی اوقات می‌توانید پروتئین تراپی را با محصولات خانگی انجام دهید. اما اگر تجربه و اطلاع چندانی از آن ندارید، به یک سالن مراجعه کنید. بعضی از درمان‌های پروتئینی واقعاً شدید هستند و باید توسط متخصصین آن صورت گیرد. برای روشن‌تر شدن این قضیه بهتر است نگاهی به این قضیه داشته باشیم که پروتئین تراپی چیست؟

درمان مبتنی بر پروتئین موها چیست؟

به بیان ساده، موهای ما از بافت‌های پروتئینی تشکیل شده‌اند. کراتین، نام نوعی از پروتئین است که در بافت ناخن، استخوان و موهای ما وجود دارد. در واقع بخش اعظمی از ساختمان بدن ما از کراتین تشکیل شده است. پروتئین کراتین، اکثر رشته‌های موهای ما را ساخته و باعث سلامت، استقامت و حفظ خاصیت ارتجاعی آن می‌شود. اما آسیب‌های ناشی از حالت‌دهی و نگهداری، آلودگی‌ها، رنگ کردن‌ها و مواد شیمیایی، باعث از بین رفتن بافت کراتینی موها می‌شود.

برخی از انتخاب‌های سبک‌ زندگی و رژیم‌های غذایی نیز باعث کمبود کراتین در بدن می‌شود. از آنجا که حفظ رژیم غذایی متعادل و غنی از پروتئین برای رشد موی سالم ضروری است، عدم مصرف پروتئین کافی باعث آسیب دیدن و ریزش موها می‌شود. رژیم غذایی ناسالم و آسیب‌های ناشی از حالت‌دهی به موها باعث شکسته شدن تارهای مو می‌شود. پروتئین تراپی یکی از راهکارها برای ترمیم موهاست.

درمان پروتئینی برای مو، محصولی مملوء از پروتئین است که مو می‌تواند به راحتی آن را جذب کند. این روند باعث تقویت و ترمیم کراتین از دست رفتۀ مو می‌شود. برخی از محصولات حاوی کراتین در فروشگاه‌های لوازم آرایشی وجود دارند. شامپوها، سرم‌ها و نرم‌کننده‌های حاوی کراتین می‌توانند باعث بازگرداندن قوام و خاصیت ارتجاعی موها شوند. با این حال برخی از درمان‌های پروتئینی، شامل اقدامات تخصصی و حرفه‌ای‌ هستند.

عملکرد و اثربخشی پروتئین تراپی چگونه است؟

درمان پروتئینی مو با اتصال پروتئین‌های هیدرولیز شده به کوتیکول مو اتفاق می‌افتد. این روند منجر به سفت شدن لایۀ کوتیکول و ترمیم تارهای مو می‌شود. وجود سوراخ‌هایی در کوتیکول مو باعث ایجاد شکاف و شکننده شدن آن‌ها می‌شود. پروتئین تراپی با از بین بردن این شکاف‌ها، مانعی در اطراف ساقه قرار می‌دهد تا از آسیب‌های بعدی آن جلوگیری کند. به این ترتیب، موهای آسیب دیده تقویت و ترمیم می‌شوند. حال سؤال اینجاست که آیا پروتئین تراپی برای موهای شما مفید است؟

پروتئین تراپی مزایای زیادی به همراه دارد. این یک راه حل عالی برای ترمیم موقت موهای آسیب دیده است. آسیب‌هایی که عمدتاً بر اثر مواد شیمیایی و اعمال حرارت و آلودگی به موهاست. پروتئین تراپی در کاهش شکستگی، براق‌تر شدن و ترمیم موها و نیز صاف کردن مو بسیار مؤثر است. حال اگر بپرسید که آیا پروتئین تراپی می‌تواند باعث آسیب به موها شود یا خیر، پاسخ‌های متفاوتی برای آن خواهیم داشت.

پروتین و رنگ مو

 

آیا پروتئین تراپی می‌تواند باعث آسیب دیدن موها شود؟

پاسخ به سؤال فوق بستگی به عوامل مختلفی دارد. پیش از هر چیز لازم است مطمئن شوید که موهای شما می‌تواند با دریافت پروتئین بهبود یابد. با این حال، استفادۀ بیش از حد از این درمان‌ها می‌تواند عوارض جانبی مختلفی به همراه داشته باشد. اضافه شدن مقدار بیش از حد پروتئین به موها باعث خشکی، شکننده و سفت شدن موها می‌شود. بنابراین اولین قدم این است که تعداد دفعات مناسب برای پروتئین تراپی را مشخص کرده و از حد مجاز تجاوز نکنید.

به علاوه، بیشتر درمان‌های پروتئینی باید همیشه با یک درمان حالت دهندۀ عمیق همراه باشند. این روند باعث می‌شود تا رطوبت آن بازگردانده شود و از سفت و ترد شدن تارهای مو جلوگیری کند. مهم‌ترین چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که بیشتر انواع درمان‌های پروتئینی باید روی موهای آسیب دیده انجام شوند نه موهای سالم. به این ترتیب اگر موهای شما کمی خشک شده است، دلیل محکمی برای نیاز به پروتئین تراپی نیست. تشخیص این موضوع را به دست متخصصان بسپارید. افراد باتجربه، بهتر از شما آن را تشخیص خواهند داد.

هرچند وقت یکبار از پروتئین تراپی استفاده کنیم؟

اینکه زمان و تعداد دفعات مناسب برای پروتئین تراپی چیست بستگی به نوع درمان و موهای شما بستگی دارد. برخی از انواع روش‌های ملایم پروتئین تراپی ممکن است یک بار در هفته یا حتی بیشتر انجام شود. در عین حال برخی از روش‌های پیشرفته و شدید آن هر چند ماه یک بار باید صورت گیرند. این نوع از درمان‌ها باید با احتیاط کامل انجام شوند. همیشه قبل از استفاده از یک محصول درمان پروتئینی، برچسب آن را بخوانید تا متوجه روش و میزان مصرف محصول شوید. به این ترتیب لطف زیادی به موهای خود خواهید کرد!

یک روش برای پروتئین تراپی در خانه

شاید مشتاق به انجام پروتئین تراپی بوده اما هنوز در مورد خرید محصول درمانی مطمئن نباشید. در این مواقع شاید بهتر باشد به جای خرید محصول، یک روش درمان خانگی را امتحان کنید. پروتئین تخم مرغ یکی از بهترین و مؤثرترین مواد طبیعی برای موها به حساب می‌آید. تخم مرغ علاوه بر پروتئین حاوی مقادیر زیاد بیوتین و گوگرد است که می‌تواند به عنوان ماسک مو مورد استفاده قرار گیرد. این یک درمان سریع است که مواد آن در همۀ خانه‌ها وجود دارد. نهایتاً لازم است تا سوپرمارکت محل رفته و دو عدد تخم مرغ بخرید!

روش آن بسیار ساده است:

  • دو عدد تخم مرغ را شکسته و خوب هم بزنید.
  • مخلوط را روی موهای خشک و تمیز بمالید.
  • حدود نیم ساعت منتظر بمانید.
  • موها را با آب ولزم شسته و سپس شامپو بزنید.

هنگامی که صحبت از ریباندینگ مو و کراتین، پروتئین تراپی و دیگر روش‌های مراقبت از مو می‌شود، اغلب اطلاعات زیادی در میان است. امیدواریم که توصیه‌های ما به شما کمک کرده باشد تا تشخیص بهتری در این خصوص بدهید. اگر به دنبال دریافت نکات بیشتر در مورد چگونگی حفظ سلامت موها و زیبایی آن‌ها هستید با ما در ارتباط باشید. همچنین می‌توانید نظرات، سؤالات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

برای ما در بخش زیر کامنت بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *