عکس کراتین چیست؟

مو یکی از مهم‌‌ترین اعضای بدن است‌. سلامت و شادابی آن، به مراتب در تکامل و زیبایی چهره، تاثیر بسیار زیادی می‌گذارد. امروزه با پیشرفت صنعت زیبایی، راهکارها و درمان‌های بسیار زیادی برای شاداب کردن موها به وجود آمده است. کراتینه مو یکی از این روش‌ها است. در ادامه مطلب با کراتین مو و ویژگی‌های آن بیشتر آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

درمان کراتینه مو چیست؟

کراتین مو، روشی موثر است که در زیبایی و احیای موهای آسیب دیده نقش بسزایی دارد. در این درمان، موهای آسیب دیده تا حد امکان درمان‌ شده و ساختار کلی آن‌ها تغییر می‌کند.

همانطور که می‌دانید، مو‌ حالت‌های مختلفی از جمله لخت، فر و وز دارد. این راهکار برای صاف و براق کردن موهای وز و فر نیز بسیار موثر است؛ شاید بتوان گفت که دلیل اصلی محبوبیت این روش درمانی، همین است!

پروتئین کراتین چیست؟

کراتین در واقع پروتئینی است که ساختمان اصلی مو و ناخن را تشکیل می‌دهد. موهای خشک و بی روح، اغلب فاقد این ماده مهم هستند. موی انسان در حالت اصلی، از 90 درصد کراتین، 5 تا 10 درصد آب، لیپیدها، رنگدانه‌ها و موادمعدنی تشکیل شده است. وجود این پروتئین در ساختار کلی مو، بسیار مهم و حائز اهمیت است. چرا که باعث استحکام، زیبایی و سلامت هر هرچه بیشتر آن‌ها می‌شود.

عوامل تاثیرگذار در آسیب به کراتین مو

به طور کلی، تأثیرات خارجی می‌توانند ساختار مو را تحت تاثیر قرار داده و باعث ایجاد شکاف در لایه کراتینه شود. کمبود کراتین بر استحکام، لطافت و درخشندگی مو تأثیر می‌گذارد. از جمله دلایل از دست دادن کراتین عبارتند از:

  • حمله‌های شیمیایی مانند انواع اکسیدان‌ها و رنگ‌‌های بی‌کیفیت
  • تابش مستقیم بیش از حد نور خورشید
  • استفاده بیش‌از‌حد از سشوار و انواع اتو
  • شانه‌زدن تند و سریع
  • رژیم‌ غذایی نامتعادل
  • حمام روزانه با آب بسیار داغ

درمان کراتینه چه نقشی در مراقبت از مو دارد؟

شامپوهای مناسب، ماسک موهای مغذی و درمان‌های مختلفی چون کراتینه، به حفظ ساختار مو و بازسازی آن کمک بسیار زیادی می‌کنند. روش کراتینه، پیاز مو را تقویت کرده و از ساختار داخلی آن محافظت می‌کند.کراتین چیست؟

دوام و ماندگاری کراتینه

کراتینه روشی نیمه دائمی است که در صورت نیاز، به تمدید نیاز دارد. مسلماً دوام و ماندگاری کراتینه به عوامل و عناصر مختلفی بستگی دارد که به طور کلی می‌توان به سه پارامتر اساسی اشاره کرد:

کیفیت مواد به کار رفته در کراتینه مو

مواد کراتینه در انواع و اقسام مختلفی در بازار تولید و عرضه می‌شوند. تنوع بالا و وجود برندهای مختلف، پیدا کردن محصول خوب و مرغوب را کمی سخت کرده است. بدون شک، استفاده از مواد مرغوب و با‌کیفیت و اورجینال در انجام کراتینه بسیار مهم است‌. این بدیهی است که هر چقدر مواد بکار‌رفته بهتر باشند، ماندگاری و دوام کراتینه نیز به مراتب بیشتر خواهد بود. بنابراین در انتخاب مواد کراتینه دقت کنید و سعی کنید از منابع مطمئن و افراد با تجربه کمک بگیرید‌.

مهارت فرد و پیشرفته بودن ابزار کار

کلینیک و یا سالن زیبایی که برای انجام کراتین به آن مراجعه می‌کنید، حتما باید معتبر و قابل اعتماد باشد. قاعدتاً وجود کادری مجرب و حرفه‌ای، به شما در داشتن کراتینه‌ای زیبا و با دوام کمک می‌کند. مورد بعدی، ابزار کار است که به طور کلی شامل سشوار و اتو می‌شود. طی نتایج گرفته شده، هر چقدر هم که کادر درمانی حرفه‌ای و متخصصی باشند، اگر کیفیت ابزار کار پایین باشد، انجام کراتینه مو کیفیت و عمر بالایی نداشته و پس از مدتی از بین خواهد رفت. چرا که این تجهیزات، نتوانسته‌اند تاثیرات لازم را بر روی ساختار مو بگذارند.‌

مراقبت‌های بعد از درمان

هر اقدام زیبایی، نیاز به یک سری مراقبت‌ها دارد. اینکه بتوانید از موی کراتینه شده به خوبی مراقبت کنید، در ماندگاری و حفظ کیفیت آن بسیار مهم است. در این دوره، افراد باید از شامپو، ماسک مو و لوازم بهداشتی خاص استفاده کنند. رعایت این عوامل زیبایی، عمر و دوام کراتین را افزایش می‌دهد.

انواع کراتینه مو

کراتینه مو به صورت کلی شامل دو دسته است که هر کدام ویژگی‌ها و خصوصیات متفاوتی دارند:

کراتینه احیا کننده مو

مو یکی از چیزهایی است که در طول روز زیاد در معرض آلودگی قرار می‌گیرد. این آلودگی‌ها به تدریج سبب بروز مشکلاتی چون ریزش مو، موخوره، ضعف پیاز مو، شکستگی مو و پوسته‌پوسته‌شدن آن می‌شوند. کراتینه احیا کننده مو روشی مناسب برای احیای دوباره موهای آسیب دیده است. در این روش، تمام سعی بر این است که موهای افراد شادابی و زیبایی سابق، و مهم‌تر از آن سلامت اولیه خود را به دست بیاورند. این کراتینه به دلیل حساسیت بالا و ارتباط تنگاتنگی که با ساقه مو دارد، باید حتما توسط یک تیم مجرب و حرفه‌ای انجام شود.

کراتینه صافی (کراتین برزیلی)

کراتینه صافی، در حقیقت برای صاف و براق شدن موهای وز و فر مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش، حجم موها تغییری نداشته و فقط درخشندگی و لطافت آن‌ها چندین برابر می‌شود در حالی که مو هم کاملاً صاف و لخت شده است.

این نوع کراتینه باید توسط افراد حرفه‌ای و متخصص انجام شود. مسلماً هر چقدر روند درمان دقیق‌تر پیش رود، نتیجه و خروجی آن نیز بهتر خواهد بود. جذابیت و زیبایی خاصی که این نوع کراتینه می‌تواند به مو بدهد، افراد زیادی را ترغیب به انجام آن می‌کند.

فواید کراتینه مو

مو ساختاری سه لایه دارد: کوتیکول، کورتکس و مدولا. در این لایه‌ها ساختاری وجود دارد که باعث جذب بهتر پروتئین کراتین می‌شود. جذب این مواد باعث صاف‌شدن موها و افزایش درخشندگی آن‌ها می‌شود. برخی از فواید کراتینه عبارتند از:

  • براق، نرم و یکدست شدن موها
  • صاف‌شدن همه موها یه خصوص موهای وز و فر
  • استحکام بخشیدن به ساقه و پیاز مو
  • درمان موخوره و احیای موهای آسیب دیده
  • کمک در حفظ سلامت موها
  • رعایت بیشتر بهداشت فردی

عوارض کراتین مو

آشنایی و شناخت عوارض ممکنه استفاده از کراتین مو بسیار مهم و حیاتی است. هرچند که این فرآیند می‌تواند بهبود موها را به همراه داشته باشد، اما برخی موارد ممکن است عوارض جانبی داشته باشند که نیازمند توجه و مراقبت ویژه هستند.

عوارض کراتین مو:

1. وزشدن موها در بلند مدت

2. تغییرات در ساختار مو

3. تأثیرات منفی مواد شیمیایی بر ریشه موها

4. مشکلات در تثبیت رنگ موها

همچنین، در صورت داشتن حساسیت پوستی یا مشکلات دیگر، قبل از انجام کراتین مو، مشورت با متخصص مو توصیه می‌شود،عوارض پوستی ممکن است شامل حساسیت پوست، خارش و دانه‌های قرمز رنگ بر روی پوست باشد.

خشکی و ترک‌های مو نیز ممکن است ناشی از استفاده از کراتین مو باشند. برای پیشگیری از این مشکلات، مراقبت و نگهداری مناسب از موها بسیار حیاتی است. استفاده از مرطوب کننده‌ها و محصولات حاوی مواد مغذی می‌تواند به شدت کمک کند،همچنین، استفاده از محصولات حاوی ویتامین‌ها، پروتئین‌ها و عناصر معدنی می‌تواند به تقویت موها و جلوگیری از ترک‌های بیشتر کمک کند.

استفاده هوشمندانه از محصولات مراقبتی و ترکیبات مواد مغذی می‌تواند اثرات مخرب کراتین مو بر نفوذ مواد مغذی به موها را کاهش داده و سلامت و زیبایی موها را حفظ کند،استفاده از محصولات کراتین مو ممکن است بخاراتی شکل دهد که در صورت تنفس آنها ممکن است بر دستگاه تنفسی اثرات منفی داشته باشند. برای کاهش این خطرات، استفاده از محصولات کراتین مو در مکان‌هایی با تهویه مناسب توصیه می‌شود.

همچنین، هرگز نباید بخارات محصولات کراتین را وارد دستگاه تنفسی کودکان یا افرادی که به عنوان گروه‌های حساس در نظر گرفته می‌شوند، کنید. در صورتی که شخصی حساسیت یا مشکلات تنفسی دارد، حتماً نظر پزشک خود را جویا شود.

کلام آخر

همانطور که گفته شد، کراتینه مو درمانی موقت برای صاف‌شدن و زیباتر شدن مو است که با روش‌های مختلف انجام می‌شود. بدون شک، داشتن موهایی براق و درخشنده، آرزوی هر فردی است. شما می‌توانید برای انجام کراتینه، بوتاکس مو، کوتاهی و سایر خدمات زیبایی، به مجموعه موت‌باما مراجعه کنید. این مجموعه با داشتن کادری مجرب و سابقه‌ای درخشان، می‌تواند شما را در این مسیر به خوبی همراهی کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *