مقاله دلیل وز شدن مو بعد از کراتین

کراتین مو به عنوان یک روش درمانی برای احیا، صاف‌کردن موها و درمان آسیب‌دیدگی‌ها است. استفاده از رنگ مو، ابزارهای حرارتی و یا مواد شوینده نامناسب می‌توانند باعث ایجاد آسیب‌هایی در مو و یا وز شدن آن‌ها شود؛ به همین دلیل کراتینه کردن موها به منظور احیا چنین آسیب‌هایی، در سال‌های گذشته محبوبیت بالایی پیدا کرده است. البته اگر این فرآیند به درستی انجام نشود، احتمال افزایش آسیب‌دیدگی موها وجود دارد.
سالن زیبایی موت‌باما با توجه به سابقه طولانی که در این حوزه دارد، یکی از بهترین مراکز برای کراتین مو می‌باشد. البته بعد از کراتین‌کردن موهای خود، باید مراقبت‌های لازم را انجام دهید، چرا که در غیر این‌صورت نتیجه مناسبی نصیب شما نخواهد شد. انجام دادن مراقبت‌های لازم بعد از کراتینه مو بسیار ساده هستند. در ادامه، دلیل وز‌شدن مو و مراقبت‌های لازم برای جلوگیری از وزی موی کراتین‌شده را با هم مرور خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید.

دلیل وزشدن مو بعد از کراتینه چیست؟

بسیاری از افراد بعد از کراتین‌کردن موهای خود، ممکن است شاهد وز، خشک و چسبناک‌شدن آنها شوند. شاید این افراد فکر کنند که آرایشگر، اشتباهی را انجام داده و یا اینکه از مواد نامناسبی برای موهایشان استفاده کرده است. به همین منظور قصد داریم که به تمامی سوال‌های مربوط به این مشکل پاسخ دهیم. در قدم اول باید بدانیم که چرا موها بعد از کراتین‌شدن، وز یا خشک می‌شوند؟
کراتینه مو به عنوان یک روش تخصصی است که باید توسط فردی باتجربه انجام شود. یکی از دلایل اصلی صاف‌نشدن موها بعد از انجام کراتینه، نابلد بودن و متخصص نبودن فردی است که این روش درمانی را انجام می‌دهد. همچنین استفاده از مواد نامرغوب کراتین هم می‌تواند باعث آسیب به موها و وزشدن آن‎‌ها شود. علاوه بر اینها، در صورتی که مراقبت‌های بعد از کراتینه مو به درستی انجام نشوند، این روش درمانی تاثیر مطلوب را بر روی احیا و صاف‌شدن موها نخواهد گذاشت.
البته گاهی اوقات ممکن است که دلیل وزشدن موها نوع بافت آنها باشد. برای مثال فردی که موهایش به مدت زمان بیشتری برای جذب مواد کراتینه و نرم‌کننده‌ها نیاز دارد، چنین مشکلی را تجربه خواهد کرد؛ چرا که مواد کراتین برای جذب‌شدن به زمان بیشتری نیاز دارد و به همین دلیل به مدت بیشتری بر روی موها می‌ماند. این موضوع باعث ایجاد حس خشکی، وزشدگی و چسبندگی در موها خواهد شد.

چگونه وزشدن موها بعد از کراتین را درمان کنیم؟

آسیب‌پذیرترین قسمت تار مو را می‌توانیم بخش انتهایی تارهای مو بدانیم. در صورتی که به این قسمت توجه کافی نشود، باعث آسیب‌دیدن این قسمت می‌شود. همچنین با آسیب‌دیدن این بخش، پدیده موخوره نیز در انتظار موها خواهد بود. برای رفع موخوره لازم است که بخش‌های انتهایی موها به اندازه کافی کوتاه شوند. بطورکلی، اگر شاهد دوشاخه‌شدن موهای خودتان بودید، بهتر است که یک الی دو سانتی‌متر از انتهای موهای خودتان را با قیچی کوتاه کنید؛ به این ترتیب موهایی سالم خواهید داشت.
همچنین برای آسیب‌ندیدن موها بعد از کراتینه و رسیدن به نتیجه مطلوب، حتما باید به مراقبت‌های بعد از کراتینه توجه داشته باشید. ایجاد تغییراتی کوچک در کارهای روزمره و مراقبت حداکثری در نخستین روزهای کراتین‌کردن مو، بیشترین تأثیر را در مراقبت از موها و عدم ایجاد وزشدگی و خشکی در آنها خواهد شد.

مراقبت‌های لازم بعد از کراتینه برای جلوگیری از وزشدن موها

همانطور که اشاره داشتیم، توجه به نکات مهم مراقبتی از موهای کراتین شده، تاثیر قابل توجهی را در جلوگیری از وز شدن موها خواهد داشت. در ادامه تعدادی از مراقبت‌های لازم برای موها کراتین شده را ذکر کرده‌ایم:

1- شست‌و‌شوی موهای کراتین‌شده با آب داغ

دوش گرفتن با آب بسیار گرم و یا داغ می‌تواند به پوست و مو آسیب برساند؛ چرا که آب داغ باعث از بین رفتن چربی طبیعی پوست و مو شود. این چربی برای براق و مرطوب نگه‌داشتن موها بسیار مهم است.
راه‌حل: مقابله با این مشکل بسیار ساده است و تنها باید برای شست‌و‌شوی موهای خود از آب ولرم استفاده کنید و مدت زمان کمتری را زیر دوش بایستید.

2- استفاده از ابزارهای حرارتی مختلف مثل سشوار، اتو مو و…

در صورتی که از وسایل حرارتی مو به شکل مکرر و طولانی‌مدت استفاده می‌کنید، این موضوع باعث آسیب‌دیدن بیشتر موهایتان خواهد شد. ابزارهای حرارتی باعث از بین‌ رفتن رطوبت موها شده و بافت آنها را شکننده، وز و خشک می‌کند.
راه‌حل: برای مقابله با این مشکل، بهتر است که حتی‌الامکان استفاده از وسایل¬های حرارتی را محدود کنید. پیشنهاد ما این است که اجازه دهید موهایتان به شکل طبیعی خشک شوند و تنها در شرایط ضروری از سشوار استفاده کنید.

3- استحمام و شستشو روزانه موها

شستن روزانه موها و استفاده از شوینده‌های قوی باعث از بین رفتن تعادل طبیعی موها خواهد شد. مواد شیمیایی بکار رفته در شامپوها با یکدیگر متفاوت است و به همین دلیل ممکن است شامپو مورد استفاده شما، برای نوع و بافت موهایتان مناسب نباشد. از طرفی، استفاده از چنین شامپوهایی به مرور زمان موهایتان را خشک، کدر و وز خواهد کرد.
راه‌حل: نیازی نیست که موهای خود را به شکل روزانه بشویید. همچنین با توجه به بافت موهای خود، شامپو مناسبی را برای شستن موهایتان انتخاب کنید. استفاده از نرم‌کننده مو و آبرسان‌ها هم می‌توانند گزینه مناسبی برای درمان خشکی و وز بودن موها باشند.

استفاده از شامپو و ماسک مونالس برای جلوگیری از وز شدن مو بعد از کراتین

4- موخوره در انتهای موها

موهایی که شکننده و موخوره‌دار باشند، بعد از مدتی وز خواهند شد. هر چه موخوره‌ها مدت زمان بیشتری بر روی موها بوده باشند، احتمال آسیب‌دیدن و تخریب ساقه موها هم بیشتر می‌شود.
راه‌حل: پیشنهاد ما برای جلوگیری از ایجاد موخوره در ساقه موها، کوتاه‌کردن قسمت پایینی موهای خود در هر 6 تا 8 هفته است. همچنین استفاده از روغن‌های مرطوب‌کننده و سرم مو هم می‌تواند روش مناسبی برای جلوگیری از وز شدن موها باشد.

5- استفاده از حوله زبر برای خشک‌کردن موها

بکار بردن حوله زبر برای خشک‌کردن موها باعث می‌شود رطوبت موها به سرعت از آنها خارج شود. این موضوع باعث وز‌ شدن موهایتان خواهد شد. همچنین اگر موهایی فر و مجعد دارید، استفاده از چنین حوله‌ای باعث گره‌خوردن موها و بدشکل‌شدن آنها می‌شود.
راه‌حل: استفاده از حوله‌های میکروفیبر برای خشک‌کردن موهایتان، گزینه مناسبی برای جلوگیری از وز شدن موها و آسیب‌دیدن آن‌ها می‌باشد.

6- شانه‌کردن موها بعد از حمام

باز کردن گره موها بعد از حمام، مهم و ضروری است؛ اما زمانی که موهایتان همچنان خیس است، زمان مناسبی برای این کار نخواهد بود. همچنین اگر موهایتان فر است، باز کردن گره موها زیر دوش آب راحت‌تر خواهد بود.
راه‌حل: برای جلوگیری از آسیب به موها بعد از حمام، بهتر است که تا خشک‌شدن موها صبر کرده و سپس موهایتان را شانه کنید.

7- رطوبت پایین موها

دلیل اصلی وز شدن موها رطوبت پایین موها و خشکی بیش‌از‌حد آنها می‌باشد. به همین دلیل اگر موهایتان وز است، بهتر است به دنبال راهی برای افزایش رطوبت موهایتان باشید.
راه‌حل: محصولات مراقبتی مختلفی برای موها وجود دارد که با کمک آنها می‌توانید رطوبت لازم را برای موهای خود فراهم کنید. استفاده از انواع ماسک مو، نرم‌کننده‌ها و سایر محصولات مشابه از جمله روش‌های تأمین رطوبت موهایتان است.

کلام آخر

گاهی اوقات ممکن است بعد از انجام کراتینه، به جای صاف‌شدن موها، شاهد وز، آسیب‌دیدگی بیشتر، خشکی و حتی چسبندگی در موها باشیم. عوامل متفاوتی می‌توانند باعث بوجود آمدن چنین مشکلی باشد. در این مقاله دلایلی که ممکن است باعث بروز چنین مشکلی شوند را ذکر کردیم و در مورد راه‌های درمان و جلوگیری از بروز این مشکل هم گفت‌و‌گو کردیم. ممنون که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. نظرات و تجربیات خود را در قسمت کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

آیا ممکن است بعد از کراتین‌کردن، موها وز و خشک شوند؟

کراتین به عنوان یک روش احیا و درمان آسیب‌دیدگی موها می‌باشد که باعث صاف شدن موها می­شود؛ اما گاهی اوقات ممکن است که استفاده از این روش نتیجه مطلوب را نداشته باشد و باعث وز و یا خشک‌شدن موها شود.

دلیل وز شدن موها بعد از کراتینه چیست؟

عوامل مختلفی وجود دارد که می­توانند باعث آسیب‌دیدن به موهای تازه کراتین‌شده وارد کنند. از جمله این عوامل می­توانیم به استفاده از مواد کراتینه نامناسب، مراجعه به افراد غیرمتخصص، عدم رعایت نکات مراقبتی و جنس موها و جذب آهسته مواد کراتین اشاره کرد.

چگونه از وز شدن موها بعد از کراتین جلوگیری کنیم؟

در اولین قدم، حتماً باید از یک فرد حرفه­ای و مواد کراتینه باکیفیت برای کراتین‌کردن موهای خود استفاده کنید. بعد از انجام‌دادن کراتین موها، باید مراقبت­های لازم را برای جلوگیری از موهای خود انجام دهید. این مراقبت­ها در اولین روزها بعد از کراتین مو اهمیت بیشتری دارد. کوتاه‌کردن مرتب موها و جلوگیری از خشک‌شدن آن­ها هم برای جلوگیری از وز شدن موها اهمیت دارد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *