پروتئین تراپی مو در تهران

داشتن موهایی لخت و صاف، آرزوی بسیاری از خانم­ها می­باشد، چون موی صاف می­تواند زیبایی افراد را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار دهد. ممکن است عوامل مختلفی باعث آسیب ‌دیدن موهای فرد شده باشد و حتی باعث سوختن و خشکی بیش‌از‌حد آن­ها شود؛ این موضوع برای کسانی که به زیبایی و استایل خود اهمیت زیادی می­دهند، بسیار ناراحت‌کننده خواهد بود و همچنین ممکن است باعث کاهش اعتمادبه­نفس فرد نیز شود ، در این مقاله قصد داریم به موضوع کراتین موهای آسیب‌دیده بپردازیم.

نکته امیدوارکننده برای افرادی که از آسیب‌دیدگی موهای خود رنج می­برند، این است که با کراتینه‌کردن موی آسیب دیده، می­توانند موهای خود را از خشکی و سوختگی نجات داده و مجدداً به موهایی نرم، صاف و حالت‌پذیر دست پیدا کنند. در این مقاله قصد داریم به این افراد توضیح دهیم که چطور می­توان با کراتینه‌کردن موهای آسیب‌دیده، سلامتی و زیبایی را به موهایشان بازگردانند.

البته توجه داشته باشید که هر محصول و سالن زیبایی برای انجام فرآیند کراتین مو مناسب نیستند. در صورتی که این فرآیند به درستی انجام نشود علاوه بر اینکه نتیجه مناسب و مطلوبی را نخواهد داشت، احتمال آسیب بیشتر به موها را هم دارد. به همین دلیل بهتر است که کار را به کاردان بسپارید و از سالن تخصصی موت­باما برای کراتین‌کردن موهای خود کمک بگیرید.

 

چرا موها آسیب می ­بینند؟

قبل از اینکه بخواهیم در مورد کراتین‌کردن موهای آسیب‌دیده صحبت کنیم، بهتر است درباره عواملی که موجب آسیب‌دیدن موها می شوند، گفت‌وگو کنیم. همانطور که می‌دانید، پیشگیری همیشه بهتر از درمان است و این ضرب‌المثل در مورد موها هم صادق است؛ پیشنهاد می­کنیم که حتی‌الامکان به موارد زیر توجه کنید تا کمترین آسیب ممکن به موهایتان وارد شود. به عبارت دیگر پیشنهاد می‌دهیم که به جای پیدا‌کردن راه­هایی برای درمان آسیب‌دیدگی موهای خود، از آسیب‌دیدن آن­ها جلوگیری کنید.

متداول­ترین دلایل آسیب‌ موهای بانوان موارد زیر هستند:

  • استفاده مکرر و هر روزه از وسایل­ حرارتی مختلف مثل سشوار و اتو مو
  • استفاده بیش‌از‌حد از رنگ موهای بی­کیفیت و مواد شیمیایی مضر
  • دکلره و یا مش‌کردن موها
  • استفاده از ژل مو، تافت و یا واکس مو برای حالت‌دادن آنها
  • شرایط محیطی مثل آلودگی هوا، گرد و غبار و نور مستقیم و شدید خورشید
  • سبک زندگی و تغذیه نامناسب

 

کراتینه‌کردن موهای آسیب‌دیده

ممکن است برخی از افراد اینگونه فکر کنند که کراتین‌کردن موها، باعث وارد شدن آسیب بیشتر به موها خواهد شد. اما این باور غلط است و باید بگوییم که در فرآیند کراتینه‌کردن موها، اصطلاحاً موهای آسیب‌دیده احیا می­شوند و به این ترتیب فرد موهایی صاف و سالم و نرم خواهد داشت.

کراتین موها کمک می­کند تا مجدداً موهایتان به حالت اولیه برگردد و آن­ها را شاداب و سرحال کرده و حالت‌پذیری بیشتری در موهایتان بوجود ‌آید. برای این کار از مواد خاصی استفاده می­شود که ماده اصلی مورد استفاده در این روش، کراتین نامیده می‌شود. کراتین نوعی پروتئین است که توانایی نفوذ به ریشه مو را دارد و می­تواند سلول­های آسیب‌دیده موی افراد را احیا کرده و باعث ترمیم آنها شود.

کراتین یکی از پروتئین­هایی است که به طور طبیعی در ساختار پوست و موی انسان­ها وجود دارد. این پروتئین برای درخشان‌شدن، صاف و قوی شدن موی سر ضروری می‌باشد. دلیل وز و یا فر بودن موهای برخی از افراد این است که این پروتئین به میزان کافی در ساختار موی این افراد وجود ندارد.

فرآیند کراتینه مو در سالن­های زیبایی موجب رسیدن کراتین مورد نیاز به موها خواهد شد که این موضوع باعث نرم و صاف‌شدن موها تا چندین ماه خواهد شد. این روش درمانی در سال­های گذشته بسیار محبوب شده­ است. لازم به ذکر است که در اصل محلول کراتین بر روی کوتیکول موهای آسیب‌دیده تاثیر گذاشته و موجب ترمیم تارهای مو می­شود.

پس می­توان اینطور نتیجه گرفت که کوتیکول مو عامل صاف و براق‌شدن تارهای مو است. البته باید به این نکته هم توجه داشته باشید که کیفیت طبیعی موها بسیار بالا است ولی در اثر استفاده مداوم از اتو مو، رنگ مو و مواد شیمیایی مختلف و … به آن­ها آسیب وارد شده­ است.

برای کراتین‌کردن موهای خود تنها کافی است که به سراغ یک متخصص کراتین بروید تا به موهایتان آسیب بیشتری وارد نشود  . توجه داشته باشید که در مورد موهای آسیب دیده بهتر است احتیاط بیشتری را برای انتخاب آرایشگر و یا متخصص زیبایی به خرج دهید. سالن تخصصی موت­باما با توجه به سابقه درخشانی که در حوزه خدمات زیبایی مو دارد، یکی از بهترین گزینه­ها برای انجام خدمات کراتینه‌ می ­باشد.

صفر تا صد کراتین

مزایای کراتین مو

کراتین‌کردن موهای آسیب‌دیده فواید متعددی دارد که آشنایی با آن­ها برای تصمیم‌گیری در مورد کراتینه موهایتان موثر خواهد بود. در ادامه به تعدادی از مزایای کراتین‌کردن موها اشاره می‌کنیم:

حالت‌پذیری بهتر مو

در صورتی که خشکی و آسیب‌دیدگی موها را تجربه کرده باشید، به خوبی می‌دانید که حالت‌دادن به چنین موهایی چقدر سخت و گاهی اوقات غیرممکن است؛ اما با کراتین‌کردن، موهای آسیب‌دیده حالت‌پذیر می‌شوند و حتی به حالت طبیعی و سالم خود باز می­گردند. از طرفی شانه‌کردن چنین موهایی هم ساده­تر خواهد بود و دیگر شانه در بین موها گیر نمی­کند.

صاف، لخت و نرم‌شدن موها

با دست زدن به موهای آسیب‌دیده، خشکی آن­ها را به وضوح می­توان حس کرد. کراتین مو با تقویت فولیکول‌های مو، موهایتان را کاملاً نرم و صاف می­کند. همچنین با کمک خاصیت احیاکنندگی که دارد، آسیب­های وارد شده بر مو را هم برطرف خواهد کرد.

بالا رفتن کیفیت موها و افزایش ضخامت

موهای آسیب‌دیده کیفیت پایینی دارند و مشکلاتی مثل ریزش موها، موخوره و شکنندگی در آن­ها متداول است. با کراتینه، کیفیت موها بیشتر می­شود و دیگر شاهد چنین مشکلاتی نخواهید بود. همچنین تارهای موی سر ضخیم و پرپشت‌تر می­شود که این موضوع نشان‌دهنده سلامت مو است.

افزایش درخشندگی موها

از مزیت­های دیگر کراتین‌کردن مو درخشان ‌شدن موهایتان خواهد بود. معمولاً موهایی که آسیب‌دیده باشند، مات و کدر شده و هیچ درخششی ندارند، که این موضوع بسیار ناراحت‌کننده خواهد بود. خاصیت احیا‌کنندگی کراتین باعث می­شود که موهای کدر جای خود را به موهایی درخشنده و زیبا دهند.

 

مراقبت از موهای کراتین‌شده

بعد از اینکه فرآیند کراتین موها انجام شد، تصور نکنید که دیگر موهای شما آسیب نخواهند دید و نیازی به نگهداری و مراقبت از آن­ها ندارید؛  اتفاقاً در مورد موهای کراتین‌شده، عکس این موضوع صادق است و شما باید همچنان از موهای خود مراقبت کنید. توجه داشته باشید که نحوه مراقبت از موها، تأثیر مستقیمی بر روی نتیجه و ماندگاری کراتین خواهد داشت.

زمان ماندگاری مواد کراتینه، به جنس، نوع موها و نوع کراتین مورد استفاده بستگی خواهد داشت اما به طور معمول کراتین مو، 6 ماه تا دو سال ماندگاری دارد. برای اینکه ماندگاری کراتین بر روی موها بیشتر شود و بتوانید شرایط موهای خود را برای مدت زمان بیشتری حفظ کنید، بهتر است به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • از موادی که دارای آمونیاک هستند، مثل رنگ موها، به هیچ وجه استفاده نکنید.
  • بعد از کراتینه‌کردن موها، حداقل به مدت دو هفته نباید در استخر و یا دریا شنا کنید؛ چرا که در این آب­ها کلر و سدیم وجود دارد و این مواد می­توانند به کراتین موها آسیب وارد کنند.
  • پس از کراتینه‌کردن موهایتان، از شامپوهای دارای PH پایین و یا شامپوهای فری‌سولفات برای شست‌و‌شوی موهای خود استفاده کنید.
  • به هیچ عنوان از آب داغ برای شستن موهای خودتان استفاده نکنید. آب ولرم و خنک برای این منظور بهتر است.

کلام آخر

کراتین‌کردن موها به میزان چشم‌گیری در بین جوانان و نوجوانان و مخصوصاً افرادی که موهای آن­ها به شکل جدی آسیب دیده است، رواج پیدا کرده است. اما در صورتی که کراتین کردن موها به شکل غیر اصولی انجام شود، باعث ایجاد آسیب بیشتر و سوختگی در موها خواهد شد که تنها راه درمان آن، کوتاه‌کردن موها خواهد بود. به همین دلیل بسیار مهم است که از یک متخصص برای کراتین‌کردن موهای خود کمک بگیریدتا در زمان نیاز لازم به ترمیم کراتین موهای آسیب‌دیده نشوید.

سالن تخصصی موت­باما در زمینه سلامتی مو یکی از بهترین‌ها در زمینه استایل مو است و شما می­توانید با کمک مشاوره­های تخصصی این مجموعه، بهترین درمان ممکن را برای آسیب‌دیدگی موهای خود پیدا کنید.

سوالات متداول

آیا کراتین باعث آسیب بیشتر به موها می ­شود؟

برخلاف تصور عموم، ماده اصلی کراتین، پروتئینی به همین نام است که به شکل طبیعی در بافت مو وجود دارد. به همین دلیل استفاده از مواد کراتینی برای موها، علاوه بر اینکه هیچ آسیبی را به موهایتان وارد نمی­کند، باعث احیای موها و آسیب‌دیدگی­های قبلی خواهد شد.

آیا اثر کراتینه مو دائمی است؟

ماندگاری کراتین مو به جنس موها، نوع مو، مواد کراتینی که استفاده می­کنید و نحوه مراقبت از موهای کراتین‌شده بستگی خواهد داشت. معمولاً ماندگاری کراتین بر روی موها 6 ماه تا دو سال است که با رعایت نکاتی که ذکر کردیم، می­توانید این مدت زمان را افزایش دهید.

آیا می ­توان همراه با کراتینه موهای خود را رنگ یا دکلره کرد؟

استفاده از رنگ مو و مواد دکلره یکی از دلایل آسیب دیدن موها هستند. در صورتی که میزان آسیب‌دیدگی موهایتان کم باشد، می­توانید قبل از کراتین‌کردن موها، آن­ها را رنگ و یا دکلره کنید. همچنین اگر تصمیم دارید بعد از دکلره‌کردن موها، آن­ها را رنگ کنید، باید حداقل ده روز بعد از کراتین موها، اقدام به این کار کنید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *