بهترین مدل مو برای صورت گرد

بهترین مدل مو برای صورت گرد چیست؟ این سوالی است که در ذهن بسیاری از افرادی که صورت گرد دارند شکل گرفته است. آراستگی و مدل‌دادن به موها همواره مورد توجه بانوان و آقایان بوده است. امروزه با پیشرفت‌ علم زیبایی‌شناسی و همچنین ورود تکنیک‌های متنوع و گوناگون آرایشی به دنیای مد، آرایش مو نیز دچار تحولی چشم‌گیر شده است. انواع فرم صورت شامل 6 حالت گرد، بیضی، مربع، مستطیل، مثلث و قلبی است.

مدل‌دادن به موها برای هر یک از حالت‌ها به‌ گون ه‏ای متفاوت و متناسب با فرم چهره انجام می‌شود. به عنوان مثال برای صورت‌هایی با فرم گرد و تپل هر مدل مویی مناسب نیست و این افراد با شناخت خصوصیات فرم چهره خود می‌توانند بهترین مدل موهای مناسب برای صورت‌های گرد را انتخاب و به مطلوب‌ترین نتیجه دست یابند. مراجعه به مرکزی که متناسب با فرم چهره، بهترین مدل مو را به شما ببخشد، در زیبایی چهره بسیار تاثیرگذار است. مجموعه زیبایی موت‌با‌ما یکی از بهترین مراکز در کوتاهی و استایل مو به‌ شمار می‌رود. این مجموعه همواره تلاش می‌کند با ارائه خدمات خود به بهترین شیوه، نیاز مشتریان را برطرف نماید.

تشخیص فرم صورت

اولین گام برای انتخاب بهترین مدل مو، تشخیص حالت چهره یا همان فرم صورت است. ساده‌ترین راه برای این کار، بستن موها به سمت بالا برای نمایان شدن فرم اصلی صورت و سپس وصل.کردن خطوط صورت با یک مداد آرایشی یا رژ لب به یکدیگر است.

روش دیگر، اندازه‌گیری اجزای مختلف صورت است. برای تعیین فرم صورت با این روش ابتدا باید ناحیه پیشانی، فک و استخوان‌های گونه را اندازه گرفته و سپس با یکدیگر مقایسه کنید. در روش دوم، یعنی اندازه‌گیری اجزا، اگر طول و عرض صورت یکسان بود، حالت گرد یا مربعی، اگر اندازه پیشانی به نسبت طول صورت تا فک کوچک‌‌تر بود، حالت مستطیلی و اگر پیشانی کوچک بوده و با آمدن به سمت پایین پهن می‌شود، فرم صورت مثلثی یا قلبی به شمار می‌رود.

تشخیص فرم صورت

خصوصیات فرم صورت گرد

در افرادی که دارای صورت گرد هستند، طول و عرض چهره حدوداً برابر است. در این فرم صورت گونه‌ها، فک و چانه نیز حالت گرد یا دایره‌‌ای شکل دارند و در چانه و فک هیچ زاویه‌ای وجود ندارد. اصولاً در این فرم صورت پیشانی، گونه‏ها و خط فک در یک راستا قرار دارند. بهترین مدل مو برای این فرم صورت، مدلی است که چهره را کشیده‌تر نشان دهد و در واقع گردی صورت را خنثی کند.

معرفی بهترین مدل مو برای صورت گرد

حالت گرد چهره، زیبایی منحصر به فردی دارد که با انتخاب صحیح مدل مو بر این زیبایی افزوده خواهد شد. همان‌گونه که گفته شد، در صورت‌های گرد گونه‌ها و چانه نیز دایره‌ای شکل هستند. به همین دلیل مدلی که فرم صورت را کشیده‌تر نشان دهد، برای صورت‌های گرد بسیار مناسب است.

مدل کوتاه پیکسی

افرادی که دارای صورت گرد هستند، اصولاً تصور می‌کنند کوتاهی مو، گردی صورت را بیشتر نمایان می‌کند. درحالی‌که در مدل مو پیکسی که یکی از پرطرفدارترین مدل‌های امروز دنیای مد نیز است، یک طرف موها کاملاً کوتاه و سمت دیگر بلندتر است. این مدل کوتاهی، باعث خنثی شدن گردی صورت می‌شود. پیکسی والیوم، پیکسی کات خورده و پیکسی با چتری پریشان انواع مختلفی از  این مدل به شمار می‌رود.

مدل باب کوتاه

این مدل مو برای صورت‌های گرد، موهای نازک و کم حجم مناسب است. مدل باب دارای برش‌های لایه‌ای است و در حقیقت موها را پرحجم‌تر نشان می‌دهد. این مدل کوتاهی شامل انواع مختلفی می‌شود که در کل برای فرم صورت گرد پرکاربرد است.

ایجاد برش‌ های نامتقارن در کوتاهی

در افرادی که صورت گرد یا بیضی دارند، بهتر است کوتاهی به گونه‌ای باشد که طرفین موها از حالت گردی خارج شود. این امر با ایجاد برش‌های نامتقارن و نامتوازن در کوتاهی یا اصطلاحاً خرد‌کردن موها ممکن خواهد شد.

مدل موهای یک طرفه یا فرق کج

این مدل مو برای فرم صورت گرد یک مزیت دارد و آن هم اینکه با پوشاندن یکی از گونه‌ها، باعث کمتر نمایان شدن عرض صورت خواهد شد. از طرفی جمع‌کردن موها در یک طرف سبب می‏شود اکسسوری‌‏هایی مثل گوشواره‏های آویزان که خود بر کشیده‌تر نشان دادن صورت موثر هستند، جلوه بیشتری داشته باشند.

موهای بلند، یکی از بهترین مدل موها برای صورت گرد

موی بلند برای اغلب فرم‌های صورت مناسب است. افراد دارای صورت گرد نیز با بلند نگه‌داشتن موهایشان، می‌توانند به آسانی گردی صورت را خنثی کنند. از دیگر مزیت‌های موهای بلند این است که امکان مدل دادن و طراحی انواع شینیون را برای شخص فراهم می‌کند. نکته قابل توجه این است که اندازه بلندی برای موهای فر یا حالت‌دار، پیشنهاد می‌شود تا سرشانه باشد.

موج‌دار کردن یا فر کردن موها

حالت دادن یا فر کردن موها و رها ‌کردن آن‏ها به صورت باز در اطراف صورت نیز باعث کاسته‌شدن از گردی گونه‏ها خواهد شد. همچنین فر کردن قسمت پایینی موهای بلند سبب می‏شود صورت‏های گرد و تپل، کشیده‏تر و لاغر‏تر به نظر برسند.

مدل موی لیر، قدیمی اما پرطرفدار

این مدل مو نماد دهه 70 است اما امروزه نیز با تغییرات اندک ولی بسیار جذاب، دوباره ترند شده و پا به عرصه مد گذاشته است. این مدل مو، نوعی کوتاهی لایه‏ای است که موها به صورت هم قد کوتاه نمی‌شود؛ بلکه به صورت لایه‌ای از بلند به کوتاه رفته و حالتی نامنظم ایجاد می‏کند. این مدل پرطرفدار برای هر جنس و حالت مویی، از جمله موهای نازک یا ضخیم، صاف یا مجعد و حتی برای همه فرم‌های صورت از جمله فرم گرد مناسب است.

گوجه ‌ای بستن موها، محبوب‌ترین مدل

مدل کلاسیک گوجه‌ای بستن، در بین بسیاری از افراد محبوب است. در این بین برای صورت‌های گرد نیز بسیار مناسب است. این مدل علاوه بر کشیده نشان‌دادن صورت، نیاز به اکسسوری خاصی نداشته و به راحتی برای موهای متوسط و بلند قابل اجرا است. البته هنگام گوجه‏ای بستن موها، به منظورجلوگیری از ریزش مو در ناحیه شقیقه ها، باید از کشیدن بیش از حد موها خودداری شود .

استفاده از تکنیک های جدید رنگ کردن مو

برای پوشاندن گردی صورت میتوان از تکنیک‌های مختلف رنگ‌کردن موها مانند بالیاژ، آمبره، سامبره و تکه‌ای رنگ‌کردن مو نیز استفاده کرد. انواع این تکنیک‏ها می‌توانند برای خنثی‌سازی گردی چهره مورد استفاده قرار گیرند. البته بهتر است در این باره با یک مجموعه تخصصی در این حوزه مشورت نمایید. موت با ما یکی از برترین مجموعه‌ها در زمینه رنگ و لایت مو متناسب با سلیقه، مدل مو و فرم صورت شما است. متخصصان مجموعه موت با ما علاوه‌بر توجه به سلیقه و مدل موی انتخابی مشتریان، به فرم و حالت صورت آن‌ها نیز توجه می‌کنند تا موجب رضایت هرچه بیشتر مشتریان شوند.

سخن پایانی

توصیه می‌شود پیش از اقدام به کوتاهی موها، فرم و حالت چهره بررسی شود تا بهترین مدل انتخاب و مطلوب‌ترین نتیجه حاصل شود. برای کوتاهی یا حالت‌دادن به موها، علاوه بر فرم صورت، باید به حجم و ضخامت موها نیز توجه شود. در آخر اینکه بهترین مدل برای انواع حالت‌های چهره، مدلی است که از خصوصیت بارز آن فرم بکاهد. به عنوان مثال بهترین مدل موهای مناسب برای صورت‏های گرد، مدلی است که چهره را کشیده‌تر نشان داده و گردی صورت را خنثی کند. کارشناسان مجرب موت با ما با ارائه خدمات کوتاهی، رنگ، لایت و… متناسب با فرم صورت مشتریان، سعی درجلب رضایت شما عزیزان دارند. شما می‌توانید با مراجعه به مجموعه موت با ما و دریافت مشاوره، نسبت به رنگ و مدل مو مناسب برای فرم صورت خود اطلاع کسب کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *