تفاوت کراتین با بوتاکس مو

تفاوت کراتینه مو با بوتاکس مو در چیست؟ کراتین‌کردن مو‌ها به چه شکلی انجام می‌شود؟ بوتاکس‌کردن مو چه مراحلی دارد؟ آیا کراتین‌کردن با بوتاکس‌کردن و یا پروتئین‌تراپی تفاوت دارد؟ تمامی این موارد می‌توانند برای کسانی که در صدد انجام زیبایی برای مو‌های خود هستند، اهمیت زیادی داشته باشد. در ادامه این مقاله در خصوص کراتینه‌کردن مو‌ها و همچنین بوتاکس مو‌ها صحبت کرده‌ایم تا بتوانیم هرچه بهتر و جامع‌تر این دو مورد را بررسی کنیم. مسلماً زمانی که تفاوت‌ها و همچنین مزیت‌ها و معایب هر کدام از این روش‌ها را متوجه شوید، می‌توانید راحت‌تر انتخاب کنید که کدام مورد را ترجیح می‌دهید تا برای افزایش زیبایی و سلامت مو‌های خود انجام دهید.

کراتینه مو چیست؟

کراتین‌کردن مو‌ها یکی از روش‌هایی است که چند سالی است مورد استفاده خانم‌ها و حتی بسیاری از آقایان قرار می‌گیرد. این روش درمانی می‌تواند مزیت‌ها و معایب خاص خودش را داشته باشد. اما یک نکته بسیار مهم که در خصوص کراتین مو وجود دارد آن است که مواد کراتینی تقلبی بسیار زیادی در بازار وجود دارند که هر کدام از آن‌ها می‌توانند سبب آسیب‌زدن به مو‌های شما شوند. به همین خاطر نیز بهتر است در سالن زیبایی و یا کلینیک‌های زیبایی کار کراتینه مو‌های خود را انجام دهید که مطمئن باشید از مواد کراتین تقلبی استفاده نمی‌کنند.

بوتاکس مو چیست؟

بوتاکس مو روشی تقریباً جدید و نوین است که امروزه در بسیاری از سالن‌های آرایشی به عنوان جایگزین کراتینه مو معرفی می‌شود. آیا بوتاکس مو می‌تواند جایگزین مناسبی برای کراتین باشد؟ می‌توانیم بگوییم که برای این مسأله هم امکان این موضوع وجود دارد و هم خیر. در ادامه با بررسی‌ کردن تفاوت‌های کراتین و بوتاکس، این موضوع را بهتر درک خواهید کرد.

تفاوت کراتینه مو با بوتاکس مو

اما تفاوت کراتینه مو با بوتاکس مو در چیست؟ همین تفاوت‌ها هستند که سبب می‌شوند که برخی از مشتریان کراتینه مو برخی دیگر بوتاکس مو را انتخاب می‌کنند. این موارد می‌توانند به شما کمک کنند تا انتخاب قطعی و مناسبی را داشته باشید که پس از انجام کار‌های زیبایی پشیمان نشوید.

مواد اولیه کراتین و بوتاکس مو

اولین تفاوتی که بین بوتاکس مو و کراتینه مو وجود دارد، مربوط به مواد اولیه‌ای است که در این دو ماده استفاده می‌شود. ماده اولیه و اصلی به کار رفته در کراتین، فرمالدهید است. این ماده سمی بوده و استفاده بیش از حد از آن می‌تواند به سلامت بدن انسان و حتی جانوران آسیب وارد کند.

میزان عوارض کراتین و بوتاکس مو

همان طور که گفته شد، بوتاکس مو و کراتینه مو از لحاظ مواد اولیه‌ای که دارند، می‌توانند با یکدیگر بسیار متفاوت باشند. کراتینه‌های مو صرفاً می‌توانند کمبود‌های تار‌های مو را جبران‌کننده و به عنوان نوعی فیلر و پرکننده عمل کنند. این در حالی است که مواد بوتاکس هم فیلر کردن این شکستگی‌ها را انجام می‌دهند و هم آن که ویتأمین‌ها و مواد مغذی لازم را به ریشه‌ها و ساقه‌های مو‌ها می‌رسانند.

از سوی دیگر چون مواد اولیه کراتین خطرناک است و هنوز هم به تأیید وزارت بهداشت نرسیده است، می‌توانیم بگوییم عوارض جانبی که بوتاکس مو از خودش برجای می‌گذارد، بسیار کمتر بوده و به همین دلیل نیز گزینه مناسب‌تری به شمار می‌رود.

میزان صافی کراتین و بوتاکس مو

تفاوت بعدی که بین کراتینه مو و بوتاکس مو وجود دارد، مربوط به میزان صافی می‌شود که بعد از انجام دادن بوتاکس و یا کراتین به دست می‌آورید. کراتینه مو می‌تواند مو‌های شما را کاملاً صاف و شلاقی کند. در حقیقت میزان صافی که کراتینه مو به مو‌های شما می‌دهد تقریباً ۱۰۰ درصد است. به همین دلیل نیز افرادی که مو‌های به شدت وز و فری دارندی، می‌توانند از این روش استفاده کنند.

این در حالی است که تمرکز اصلی بوتاکس مو بر روی صاف‌کردن مو‌ها نیست؛ بلکه بر روی احیا مو‌های آسیب‌دیده می‌باشد. زمانی که بوتاکس مو را انجام می‌دهید، متوجه می‌شوید که در کنار سالم‌شدن ساقه‌های مو‌هایتان، درصد قابل‌توجهی صافی مو نیز گرفته‌اید. البته میزان صافی که بوتاکس به مو‌های شما می‌دهد، کمتر از کراتینه است.

کراتین و بوتاکس مو

میزان ماندگاری کراتین و بوتاکس مو

تفاوت بعدی که بین کراتینه مو با بوتاکس مو وجود دارد، مربوط به میزان ماندگاری می‌شود که این دو روش دارند. هر کراتینه مو و هم بوتاکس مو از جمله روش‌های موقتی برای صافی و احیای مو‌های شما به شمار ‌می‌روند زیرا با رشد کردن مو‌هایتان، مسلماً نیاز به ترمیم مجدد آن‌ها دارید.

به طور کلی هم کراتین مو و هم بوتاکس مو می‌توانند حداقل ۲ ماه و حداکثر ۴ ماه ماندگاری داشته باشند. این موضوع در حالی است که اگر از شامپو‌های بدون سولفات، روغن آرگان، مواد نرم‌کننده مو و… استفاده کنید، این میزان ماندگاری بیشتر نیز می‌شود و می‌توانید مدت طولانی‌تری را از مو‌های درخشان، نرم و صاف خود لذت ببرید.

تعرفه‌های قیمتی کراتین و بوتاکس مو

موضوع قیمت نیز همواره یکی از موارد بسیار مهمی است که می‌تواند در این میان مطرح باشد. به طور کلی اینکه در کدام شهر زندگی می‌کنید، مواد اولیه‌ای که برای مو‌های شما استفاده می‌شود چه درجه کیفی دارد، میزان پرپشت‌بودن و بلندی مو‌های شما چقدر است و… همگی بر روی قیمت کراتین مو و بوتاکس مو می‌توانند اثر داشته باشند. علی‌رغم اینکه نمی‌توانیم قیمت مشخصی را برای این دو نوع درمان ارائه کنیم، می‌توانیم بگوییم که قیمت بوتاکس مو همواره کمی گران‌تر از کراتین مو است زیرا هم مواد اولیه گران‌تری دارد و هم لازم است تا به صورت تخصصی و صرفاً توسط افراد متخصص و ماهر انجام شود.

میزان حجم دهی کراتین و بوتاکس مو

معمولاً میزان حجمی که مو‌های شما پس از انجام شدن درمان‌های سلامتی می‌گیرد نیز می‌تواند نکته مهمی باشد و اهمیت بالایی داشته باشد. به همین خاطر نیز این مورد را می‌توانیم یکی دیگر از تفاوت‌هایی بدانیم که بین کراتینه مو و بوتاکس مو وجود دارد.

بوتاکس مو می‌تواند به مو‌های شما صافی لازم را بدهد و حتی پس از آن نیز می‌تواند حجم دهی برای مو‌های شما داشته باشد. این در حالی است که به دلیل صافی بیش از اندازه کراتین مو، حجم مو‌های شما بسیار کاهش پیدا می‌کند و همین مسأله می‌تواند برای برخی از افراد ناخوشایند باشد.

کرابوتاکس مو چیست؟

همان طور که از نام این روش مشخص است، کرابوتاکس مو به موادی گفته می‌شود که هم مزیت‌های بوتاکس و هم مزیت‌های کراتین را در خود دارند. کرابوتاکس معمولاً به دور روش تولید می‌شود و به بازار عرضه می‌گردد. اولین روش آن است که تمامی مواد در یک محصول ترکیب شده و صرفاً یک بار از آن استفاده می‌کنید. به طور مثال محصول کراپلکس از جمله این موارد است.

مورد بعدی در خصوص مواد و محصولاتی است که می‌توانند ترکیبی از هر دو باشند اما باید به صورت مرحله به مرحله از آن‌ها استفاده کنید. به طور مثال محصولات ارایبا از جمله این موارد هستند. این محصولات به این شکل طراحی شده‌اند که باید ابتدا مو‌های خود را با شامپو کراتینه کاملاً آغشته کرده و به مدت ۳ دقیقه آن‌ها را خوب با هم مخلوط کنید. پس از آبکشی کردن لازم است تا رطوبت مو‌ها را تا حدود ۹۰ درصد بگیرید.

در مرحله بعدی از مواد بوتاکس مو استفاده می‌کنید. بوتاکس را بر روی مو‌ها قرار داده و حدود ۲۰ الی ۳۰ دقیقه نیز صبر می‌کنید. البته پس از قرار دادن مواد بوتاکس نباید فراموش کنید که یک پلاستیک را بر روی مو‌های خود بکشید و تمام این مدت را زیر دستگاه حرارت دهی مو باشید. پس از گذشت نیم ساعت مو‌های خود را شسته و رطوبت مو‌ها را تا ۹۰ درصد می‌گیرد. در گام نهایی نیز با استفاده از اتو مو، این مواد را بر روی مو‌های خود فیکس می‌کنید.

کلام پایانی

با بیان کردن ویژگی‌ها و همچین مزیت‌ها و معایب هر کدام از روش‌های کراتینه مو و یا بوتاکس مو، متوجه شدید که کدام مورد می‌تواند گزینه مناسب‌تری برای شما به حساب بیاید. در صورتی که باز هم نیاز به اطلاعات بیشتری در این زمینه دارید، می‌توانید به راحتی به سایت موت‌با‌ما مراجعه کرده و یا از کارشناسان ما به صورت تلفنی و یا آنلاین، این موضوع را بپرسید. در صورتی که هرگونه سؤال، انتقاد و یا پیشنهادی نیز در این زمینه داشتید؛ بهتر است آن را با ما در میان بگذارید و به ما در ارائه خدمات بهتر و دقیق‌تر به خودتان کمک کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *