شامپو فری سولفات کندی

بعد از کراتینه مو چه شامپویی استفاده کنیم؟ اگر شما نیز جز افرادی هستید که مو‌های خشک و وز دارید، انجام عمل کراتینه مو بهترین روش برای صاف و ابریشمی‌کردن آنها است. استفاده از کراتینه علاوه بر اینکه صافی بسیار زیبایی به مو‌های شما هدیه می‌دهد، باعث تقویت آن نیز می‌گردد. امروزه کراتینه مو به یکی از بهترین روش‌های آسان برای تقویت ساقه و ریزش مو، جلوگیری از ریزش آن و افزایش لطافت و شادابی مو شناخته می‌شود. اما انجام عمل کراتینه به تنهایی باعث تقویت مو نمی‌شود بلکه نکات مهم پس از انجام این عمل بسیار حائز اهمیت است.

از مهم‌ترین نکات استفاده از شامپوی مناسب پس از انجام عمل کراتینه مو است. در این بخش می‌خواهیم شما را با اهمیت کراتینه مو و استفاده مناسب از شامپوی کراتینه مو آشنا سازیم تا بهترین نتیجه را از آن دریافت کنید.

 کراتینه مو چیست؟

 کراتینه مو یکی از روش‌های درمان مدرنی است که باعث ر‌هایی از مو‌های خشک و آسیب دیده می‌شود. با استفاده از این روش می‌توانید شادابی و صافی زیبایی به مو‌های خود هدیه دهید. از سوی دیگر باعث از بین رفتن هرگونه شکنندگی و آسیب مو می‌گردد. در صورت نگهداری مناسب از کراتینه مو می‌تواند تا بیش از شش ماه نیز دوام داشته باشد. برای افزایش ماندگاری کراتینه می‌توانید از روش‌های مختلف استفاده کنید.

امروزه محصولات مختلفی مانند قرص کراتینه برای صافی و افزایش شفافیت و درخشش مو در بازار عرضه می‌شوند. با استفاده از این محصولات می‌توانید مواد کراتینه را به مو‌های خود تزریق کرده و از صافی و نرمی مو‌های خود لذت ببرید. توجه داشته باشید که انجام عمل کراتینه در آرایشگاه‌ها نیاز به تخصص دارد. چرا که در غیر اینصورت باعث سوختن مو‌ها می‌شود.

 نکات مهم جهت افزایش ماندگاری کراتینه مو

با رعایت نکات مهم می‌توانید باعث افزایش عمر وماندگاری کراتینه مو شوید. از مهم‌ترین این ویژگی‌ها و نکات مهم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. به هیچ عنوان از مواد نرم‌کننده پس از انجام عمل کراتینه مو استفاده نکنید.

۲. به هیچ عنوان موی خود را با استفاده از گیره‌های سفت، محکم نبندید.

۳. برای شست‌و‌شوی مو‌های کراتینه باید از شامپو‌های مخصوص استفاده کنید.

۴. مو‌های خود را بیش از دو بار در هفته نشویید.

۵. مو‌های خود را قبل از کراتینه رنگ کنید چرا که باعث آسیب به موی کراتینه می‌شود.

۶. مراقب مو‌های خود در فصل تابستان باشید. چرا که اشعه خورشید باعث ایجاد آسیب به مو می‌شود.

۷. اگر علاقه زیادی به استخر دارید، بهتر است از کلاه شنا استفاده کنید.

 شامپوی مورد استفاده پس از کراتینه مو

امروزه توجه به بهداشت فردی بیش از پیش اهمیت یافته است. تنها با گشت و‌گذار کوتاه مدت در بازار می‌توانید شاهد وجود انواع شامپو‌های مختلف باشید. این نوع شامپو‌ها برای مو‌های مختلف چرب، معمولی و مختلط تولید می‌شوند. به عنوان مثال برای موی چرب باید از شامپوی مخصوص موی چرب، برای موی معمولی باید از شامپوی مخصوص معمولی استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که اگر دارای مو‌های کراتینه هستید بهتر است استفاده از شامپو‌های معمولی را کنار بگذارید. این نوع شامپو‌ها برای مو‌های معمولی بسیار مناسب هستند اما آسیب زیادی به مو‌های کراتینه وارد می‌کنند و عمر آن‌ها را کاهش می‌دهند. بهترین نوع شامپو برای مو‌های کراتینه، شامپو‌های بدون سولفات است.

اگر مو‌های دکلره خود را با استفاده از شامپوی بدون سولفات شست‌و‌شو دهید می‌توانید عمر آن را تا نه ماه نیز افزایش دهید. شاید برایتان جالب باشد که دلیل آسیب شامپو‌های معمولی به مو‌های کراتینه چیست. شامپو‌های معمولی دارای سولفات هستند. سولفات باعث از بین رفتن کراتینه مو می‌شود. یکی ازمهمترین مواردی که پس از انجام کراتینه مو مد نظر قرار می‌گیرد انتخاب بهترین نوع شامپو است.

به همین دلیل به خرید بهترین نوع آن باید توجه خاصی داشته باشید. با استفاده از این نوع شامپو می‌توانید بدون محدودیت استحمام کنید. در هنگام خرید این محصول به مشخصات درج شده روی آن توجه کنید. روی شامپو‌های مخصوص مو‌های کراتینه به خوبی نوع آن روی شامپو درج شده است. در هنگام خرید این محصول به عدم استفاده از ماده سولفات در شامپو توجه کنید.

شامپو فری سولفات مونالس

 محدوده استفاده از شامپوی موی کراتینه

شامپوی موی کراتینه هیچ نوع آسیبی به موی کراتینه وارد نمی‌کند. از این رو می‌توانید حتی به صورت روزانه از آن برای شست‌و‌شوی مو‌های خود استفاده کنید. این نوع شامپو هیچ تأثیر بدی روی مو‌های کراتینه ندارد.

سخن پایانی

امروزه کراتین مو به یکی از روش‌های جدید تقویت مو و جلوگیری از ایجاد هرگونه آسیب به آن تبدیل شده است. کراتین ماده‌ای است که به طور طبیعی در نواحی مختلف بدن مانند ناخن، مو و پوست وجود دارد. کراتین بدن با افزایش سن و عوامل محیطی کاهش می‌یابد. در این صورت باید از مواد کراتین برای افزایش تقویت مو و هرگونه آسیب به مو استفاده می‌شود. برای افزایش عمر کراتینه باید نکات مهمی را رعایت کنید. به هیچ عنوان از شامپوی سولفات دار استفاده نکنید. بهترین نوع شامپو برای افرادی با مو‌های کراتینه، شامپو‌های بدون سولفات است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *