کراتین گیاهی

کراتین گیاهی یکی از انواع کراتین‌هایی است که از آن برای افزایش استحکام مو استفاده می‌شود. کراتین، ماده‌ای است که معمولاً در بدن افراد وجود دارد. این عنصر یک نوع ترکیب پروتئینی است که ساختار اصلی پوست و مو را تشکیل داده‌ است. این ماده به مرور زمان در اثر عواملی مانند فشارهای عصبی، رژیم‌های غذایی نامناسب، بیماری‌های هورمونی، بالارفتن سن و رنگ کردن مو از بین می‌روند.

در این شرایط نیاز به افزایش استحکام مو با استفاده از کراتین گیاهی، خود را نشان می‌دهد. کراتینه کردن مو یکی از اصطلاحات جدید است که در حوزه سلامت مو، به وفور شنیده می‌شود. در این بخش می‌خواهیم شما را با ماهیت کراتینه گیاهی و موارد مربوط به آن، آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

معرفی کراتین گیاهی

کراتین گیاهی، نوعی از کراتین‌هایی است که معمولاً از منابع حیوانی و یا طبیعی تولید می‌شود. از این ماده برای افزایش استحکام مو و ترمیم موهای آسیب‌دیده استفاده می‌شود. درعمل کراتینه، لایه‌ای از این ماده روی مو قرار می‌گیرد و سپس با استفاده از حرارت، روی مو ثابت می‌شود. این ماده باعث تقویت ساختار مو می‌شود ومانع از خشکی مو می‌گردد.

افرادی که از کراتین روی موی خود استفاده می‌کنند، دارای موهای نرمتر و صاف‌تری هستند. میزان تأثیر کراتین روی مو به عوامل مختلف مانند میزان سالم بودن مو، ضخامت مو و نوع کراتین مورد استفاده متفاوت است. نحوه عملکرد کراتین به این صورت که پس از قرارگیری روی مو، رشته‌های درهم تنیده مو را باز می‌کند و باعث افزایش رشته‌های مو می‌شود. لایه‌های سلول‌های مو، کراتین را جذب می‌کنند و درنتیجه موهای براقی خواهید داشت.

کراتین گیاهی

تاثیر کراتین گیاهی بر ترمیم مو

اگر جزء افرادی هستید که از کم‌پشت بودن موهای خود رنج می‌برید، استفاده از کراتین گیاهی را در ترمیم موی خود فراموش نکنید. در این روش، به جای اینکه مو را روی سطح پوست سر بکارند، آن را روی شبکه‌ای غیرقابل تشخیص می‌کارند. این شبکه توسط کراتین که یک ماده فاقد مواد سرطان‌زا می‌باشد، روی پوست مو به صورت کاملاً بهداشتی فیکس می‌شود. این نوع مو‌ها هیچ تفاوتی با موی معمولی ندارند. تنها تفاوت آن‌ها در این است که رشد نمی‌کنند.

از آنجایی ‌که در این روش، مو روی پوست سر کاشت نمی‌شود، بعد از ترمیم هیچ نیازی به استراحت و مراقبت ندارد. فرد می‌تواند تمامی فعالیت‌های خود را به طور کامل انجام دهد. میزان تراکم مو در این روش، با توجه به درخواست فرد انجام می‌شود. با استفاده از این روش، مو‌ها تا 2 الی 3 سال دوام خواهند داشت. برای افزایش ماندگاری موهای کاشته شده روی شبکه، هر دو هفته یک بار نیاز به یک ترمیم ساده دارد.

اهمیت استفاده از کراتین گیاهی

کراتینه کردن مو یکی از فعالیت‌های جدید در حوزه سلامت مو است. در این روش از کراتین گیاهی برای تقویت مو‌ها استفاده می‌شود. این ماده دارای خاصیبت ارتجاعی فوقالعاده‌ای است. به همین دلیل باعث تقویت ساختارمومی‌شود. همچنین موهای آسیب دیده را به خوبی ترمیم کرده و مانع از خشکی مو می‌شود.

از کراتین گیاهی برای فیکس کردن و یا چسباندن پروتز روی سر فرد استفاده می‌شود. این نوع مواد دارای خاصیت چسبندگی بسیار زیادی هستند که به هیچ عنوان تحت هیچ شرایطی از بین نمی‌روند. خاصیت چسبندگی این نوع مو‌ها تا بیست روز است. پس از آن باید ترمیم شوند.

نحوه مراقبت از موهای کراتینه

اگر از کراتین برای تقویت موهای خود استفاده کرده‌اید، حداقل به مدت سه روز از هرگونه آب و رطوبت دورباشید. برای افزایش دوام و استحکام کراتین، از شامپوی بدون سولفات استفاده کنید. اگر جزء افرادی هستید که موهای فر طبیعی دارید، بهتر است به مدت سه روز موهای خود را خیس نکنید. از محصولاتی که فاقد کلرید سدیم هستند استفاده کنید. موهای خود را با استفاده از روسری ابریشمی یا ساتن خشک کنید. در این صورت رطوبت درمو‌ها باقی می‌ماند. بهتر است از روبالشی های ساتن یا ابریشمی استفاده کنید.

تأثیر فرمالدئید در مواد کراتینه

مواد کراتینی به دو نوع صنعتی و گیاهی تقسیم می‌شوند. فرمالدئید یکی از اجزای اصلی کراتین صنعتی شناخته می‌شود که هم برای شما و هم برای فردی که عمل کراتین را انجام می‌دهد بسیار مضر است. از سوی دیگر، از آنجاییکه در کراتینه، نیاز به صاف کردن مو است، برای صاف کردن مو از حرارت بالا استفاده می‌شود. بنابراین، برای افرادی که دارای موهای آسیب‌پذیر هستند، توصیه نمیشود.

درمقابل، کراتین گیاهی فاقد فرمالئید است. این نوع کراتین دارای گلیوکسیل اسید است که باعث افزایش تقویت مو و درخشش آن می‌شود. این روش نسبت به انواع روش‌های دیگر، ایمن‌تر است.

سخن پایانی

کراتین گیاهی یکی از مواد ضروری برای تقویت مو شناخته می‌شود. استفاده از این نوع ماده برای افرادی که دارای موهای کم پشت هستند بسیار توصیه می‌شود. در این روش، به جای کاشت مو، مو‌ها روی شبکه ای غیرقابل تشخیص کاشته می‌شوند. سپس با استفاده از کراتین گیاهی به پوست سر چسبانده می‌شوند. این روش، بسیار ایمن است و به دلیل نداشتن فرمالدئید، ضرری برای فرد ایجاد نمیکند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *