پی ار پی

Plasma treatment, plasmolifting or PRP method point the introduction of the patient's own plasma enriched with platelets, in the problem areas of the skin


ریزش مو و نازک شدن موها یکی از مشکلات اساسی و کابوسی برای همه افراد است که به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود از طرف دیگر روش‌های زیادی برای از بین بردن ریزش و سایر مشکلات مو به وجود آمده است که یکی از بهترین و تاثیرگذارترین این روش‌ها که از ریزش موها جلوگیری می‌کند و به تقویت و ضخیم شدن موها کمک می‌کند، روش پی آر پی است.

روش پی آر پی یا پلاسمای غنی از پلاکت یک روش کاربردی و کم تهاجم است که با بهبود جریان خون و نفوذ آن به فولیکول‌های مو، رشد مجدد موها آغاز می‌شود و ریزش آنها قطع می‌شود بنابراین این روش، روشی موثر و کارآمد بوده که امروزه طرفداران زیادی نیز پیدا کرده است و مزیت‌های زیادی دارد که در ادامه این مقاله به سایر ویژگی‌های این روش می‌پردازیم. پی آر پی امروز توسط بسیاری از پزشکان و کلینیک‌های زیبایی انجام می‌شود که یکی از بهترین کلینیک‌ها برای انجام خدمات پی آر پی با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت، کلینیک موت با ما است.

پی آر پی مو چیست و چگونه انجام می‌شود

روش prp یک روش کلینیکال است که از طریق تزریق پلاسمای غنی از پلاکت به پوست سر انجام می‌شود، پلاکت‌ها یکی از اجزای اصلی خون هستند که باعث رشد و بازسازی سلول‌ها می‌شوند و پلاسمای غنی از پلاکت پنج برابر بیشتر از خون دارای پلاکت است و به همین دلیل تزریق آن به درمان ریزش مو و رشد مجدد آن‌ها منجر می‌شود.

پلاسما از آب و پروتئین تشکیل شده است که امکان حرکت پلاکت‌ها و گلبول‌های سفید و قرمز را با کمک جریان خون فراهم می‌کند و همچنین باعث رشد و ترمیم سلول‌ها شده و در نتیجه باعث بهبود آسیب ‌موها و رشد مجدد آن‌ها می‌شود.

پی آر پی در سه مرحله انجام می‌شود که عبارتنداز:

مرحله اول

در مرحله اول از بازوی فرد موردنظر خون گرفته می‌شود

مرحله دوم

در مرحله دوم خون گرفته شده در سانتریفیوژ قرار می‌گیرد و به مدت ده دقیقه با سرعت زیاد به چرخش درمی‌آید تا مایعات مختلف آن جدا شوند و بعد از جداسازی به سه قسمت پلاسمای غنی از پلاکت، پلاسمای بدون پلاکت و سلول‌های قرمز تقسیم می‌شوند.

مرحله سوم

در این مرحله پلاسمای غنی شده از پلاکت را که از خون خود فرد گرفته شده است درون سرنگ قرار می‌گیرد و در قسمت‌هایی از پوست سر که ریزش بیشتری وجود دارد و نیاز به رشد مجدد دارند، تزریق می‌شود.

روش پی آر پی برای چه کسانی مناسب است

روش پی آر پی برای کاندیداهایی مناسب است که به تازگی موهای خود را از دست داده‌اند اما کسانی که کاملاً کچل هستند و مدت زمان زیادی از ریزش موهای آنها می‌گذرد، نتایج مطلوبی را از پی آر پی دریافت نخواهند کرد.

همچنین پی آر پی برای کسانی که از سلامت جسمانی برخوردار هستند جوابگویی بهتری خواهد داشت و بنابراین کسانی که دارای بیماری‌ها و مشکلاتی مانند دیابت، اختلالات کبدی، مشکلات پوستی، لوپوس و مشکلاتی از این قبیل هستند از روش پی آر پی برای قطع ریزش مو، نتیجه مطلوبی دریافت نخواهند کرد.

طبق تحقیقاتی که صورت گرفته بهترین تاثیر پی آر پی برای کسانی است که دچار آلوپسی آندروژنتیک هستند.

پی ار پی

مزایای پی آر پی مو

استفاده از روش پی آر پی برای قطع ریزش مو و رویش مجدد موها مزیت‌های زیادی دارد که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر هستند.

  • پی آر پی باعث بهبود و تقویت فولیکول‌های مو و درنتیجه رشد مجدد موها و زیبایی و افزایش اعتماد به نفس می‌شود
  • یکی از مزیت‌های مهم درمان ریزش مو به روش پی آر پی این است که درد خاصی ندارد و بدون بیهوشی انجام می‌شود
  • پی آر پی روش کاربردی و موثر برای قطع ریزش مو و رشد مجدد موها است که تاثیر بالایی دارد
  • درمان ریزش مو به روش prp بلافاصله بعد از انجام آن به استراحت و دوره نقاهت نیازی ندارد زیرا روش کم تهاجمی است و می‌توان به امور روزانه رسیدگی کرد
  • پی آر پی نسبت به روش‌های دیگری که برای قطع ریزش مو و رشد مجدد موها به کار گرفته می‌شود هزینه‌های کمتری دارد
  • در این روش درمانی از خون خود مراجعه‌کننده استفاده می‌شود و بنابراین مشکلی برای آن به وجود نیامده و روشی ایمن محسوب می‌شود

پی آر پی چه عوارضی دارد

از آنجایی که پی آر پی از طریق تزریق انجام می‌شود بسیاری از افراد نگران بیماری‌های واگیردار هستند اما چون پی آر پی از خون خود فرد مراجعه‌کننده گرفته می‌شود و سرنگ‌های استفاده شده برای آن‌ها مختص خود آنها هستند، نگرانی بابت بیماری‌های واگیردار وجود نخواهد داشت همچنین باعث ایجاد لخته در بدن نمی‌شود اما به صورت کلی برخی از عوارض احتمالی برای این روش مانند هر روش تزریقی دیگر نیز وجود دارد که برخی از این عوارض احتمالی عبارتنداز؛

  • ورم، سردرد و خارش
  • احساس درد خفیف در ناحیه تزریق شده
  • عفونت و اسکار
  • خونریزی موقت در محل تزریق
  • کلسیفیکاسیون در نواحی تزریق شده
  • احتمال آسیب به اعصاب و عروق خونی

هزینه انجام پی آر پی

یکی از مسائل مهمی که برای متقاضیان پی آر پی وجود دارد، هزینه انجام آن است که باتوجه به هزینه زیادی که برای انجام سایر روش‌های درمانی برای درمان ریزش مو و رشد مجدد آن‌ها وجود دارد این روش هزینه کمتری داشته و مقرون به صرفه و اقتصادی است همچنین ماندگاری بالاتری نسبت به سایر روش‌ها دارد.

به صورت کلی هزینه انجام پی آر پی به عوامل مختلفی از جمله؛ میزان ریزش موها، موقعیت جغرافیایی، مرکز مراجعه شده و کیفیت انجام کار، تعداد جلسات و مواردی از این قبیل بستگی دارد.

نتیجه گیری

ریزش مو و کم پشتی مو یکی از مشکلات اساسی است که بسیاری از افراد درگیر آن هستند و تمام تلاش خود را می‌کند تا این مشکل را برطرف کنند از طرفی دیگر روش‌های گوناگونی برای درمان ریزش مو و کمک به رویش مجدد موها وجود دارد که یکی از روش‌های نسبتاً جدید و پرطرفدار روش پی آر پی است.

در روش پی آر پی یا پلاسمای غنی از پلاکت ابتدا از بازوی مراجعه‌کننده خون دریافت می‌شود و سپس خون را در دستگاه سانتریفیوژ قرار داده و سپس مواد آن جداسازی شده و پلاسمای غنی شده از پلاکت را با استفاده از سرنگ به قسمت‌هایی از پوست سر که ریزش موی آن قسمت بیشتر هستند، تزریق می‌شود که این روش‌ مزیت‌های زیادی نیز دارد. روش پی آر پی امروزه در مراکز و کلینیک‌های مختلفی انجام می‌شود که یکی از بهترین این کلینیک‌ها که خدمات پی آر پی را بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت انجام می‌دهد، کلینیک موت با ما است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *